عوامل موثر بر قیمت املاک در سال 2021 در ترکیه

۶ بازديد

اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید، حتما سوالاتی در خصوص نحوه خرید، عوامل تاثیرگذار برقیمت املاک در سال 2021 در ترکیه و ... خواهید داشت. جمیع این اطلاعات کمک می کنند تا بتوانید بهترین تصمیم گیری در خصوص خرید ملک در ترکیه را داشته و در پی آن برای دریافت اقامت کوتاه مدت یا شرایط بهینه اخذ حق شهروندی اقدامات لازم را انجام دهید.

اخذ اقامت ترکیه

قیمت املاک در سال 2021 در ترکیه

شما می توانید با مبالغی حداقلی چون 800 تا 900 میلیون تومان در غرب شهر استانبول در محله هایی چون سیلیوری، ملک های کم متراژ (به طور مثال 40 متری) را خریداری کنید.

به همین تناسب با پرداخت چیزی در حدود 1.5 میلیارد تومان، امکان خرید ملک 70 تا 80 متری در همین مناطق را خواهید داشت. بدیهی ست که برای خرید ملک در مناطق لوکس تر و محله های اعیان نشین شهری چون استانبول، باید قیمت بالاتری برای خرید ملک در نظر داشته باشید.

قیمت املاک در سال 2021 در ترکیه تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

اگر چه اقتصاد ترکیه در سال های گذشته تحت ثبات نسبی قرار داشته، اما همچنان سرمایه گذاری در املاک در این کشور، به عنوان یک الگوی سرمایه گذاری با بازدهی و ارزش افزوده مناسب مطرح بوده و اگر تصمیم گیری مناسبی برای خرید ملک در مناطق دارای پتانسیل رشد در شهرهای مختلف این کشور داشته باشید، از مزایای سودآوری در خصوص خرید ملک نیز بهره مند خواهید شد.

در سال 2021، قیمت املاک در کشور ترکیه، تحت تاثیر عوامل منطقه و شهر، سن بنا، متراژ و مساحت ملک، نوع ساختمان اعم از این که آپارتمانی، ویلایی و ... باشد، قرار داشته و خواهد داشت. در ادامه این موارد را به شکلی جدی تر بررسی خواهیم کرد.

  1. منطقه و شهر

مانند تمام نقاط دیگر جهان، در کشور ترکیه نیز قیمت ملک به طور مستقیم تحت تاثیر شهر و منطقه و محله قرار دارد. بدیهی است که اگر انتخاب شما در محله های اروپایی استانبول باشد، باید نرخ بالاتری نسبت به محله های سنتی بخش آسیایی بپردازید. البته به همان تناسب نیز پتانسیل رشد بیشتری داشته و می توان از ارزش افزوده بالاتری نسبت به آن، برخوردار شد.

  1. متراژ و مساحت ملک

اگر بودجه محدودی برای خرید ملک در ترکیه دارید، لازم است که به دنبال آپارتمان هایی با متراژ کمتر باشید یا به هر ترتیب برای خرید ملک بزرگ تر، به سراغ محله هایی بروید که نرخ کمتری در خصوص املاک دارند. با دریافت مشاوره خرید ملک، می توانید بهترین تصمیم گیری در این زمینه را داشته و پیشنهادهای ارزنده ای مطابق و متناسب با بودجه شما، مطرح گردد.

  1. نوع ساختمان

خانه های ویلایی غالبا از قیمت گران تری برخوردار هستند و همین طور انتخاب واحد آپارتمانی در برج های لوکس ترکیه، مستلزم پرداخت نرخ بالاتری بابت هر متر مربع خواهد بود. اگر به دنبال یک خانه لوکس در ترکیه باشید، خانه های ویلایی در بخش اروپایی استانبول، می توانند بهترین گزینه های هدف شما باشند که ضمن داشتن بنایی لوکس و امکانات رفاهی عالی، با منظره دریای سیاه همراه شوید.

  1. سن بنا

خانه های نوساز در شهرهای مختلف ترکیه چون ازمیر، استانبول، آنکارا و ... به وفور یافت می شوند و غالب مشتریان نیز علاقه مند به خرید ملک های نوساز هستند. در نظر داشته باشید که خرید ملک های نوساز، نیازمند پرداخت بیشتری بوده و در صورتی که بودجه محدودی دارید، بهتر است با دریافت مشاوره لازم، ملک های بازسازی شده و دارای امکانات مناسب که دارای سن بنای بیشتری هستند را با قیمتی متعادل تر، خریداری کنید.

 

 

 

قوانین رانندگی در ترکیه

۷ بازديد

قوانین رانندگی در ترکیه

قوانین رانندگی در ترکیه، اولین موضوعی است که باید قبل از خرید ماشین با آن آشنایی کامل داشته باشید. زیرا رانندگی در ترکیه مانند ایران پیچیدگی ها و سختی هایی دارد. مخصوصاً در شهر استانبول به دلیل ازدحام و شلوغی، تسلط بر قوانین رانندگی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

البته پیشنهاد می کنیم به دلیل قیمت بنزین و شلوغی استانبول، در این شهر از وسایل عمومی استفاده نمایید تا در زمان و هزینه ها صرفه جویی شود. اما با این حال اگر قصد رانندگی دارید؛ بعد از گرفتن گواهینامه ترکیه ، باید بر قوانین رانندگی در ترکیه مسلط شوید.

قوانین راهنمایی و رانندگی ترکیه

اولین قانونی که هنگام رانندگی در این کشور باید رعایت نمایید؛ حق تقدم عابرین پیاده می باشد. به عنوان مثال، در گردش به راست، حق تقدم با عابر است و یا در نزدیکی خطوط عابر پیاده باید سرعت خودتان را کاهش دهید.

در هنگام رانندگی در کشور ترکیه مانند ایران، حفظ فاصله طولی اهمیت زیادی دارد. به دلیل ترافیک سنگین و همچنین آزادی تردد حیوانات، گاهی موجب می شود که رانندگان ترمزهایی پیش بینی نشده را انجام دهند که در صورتی که فاصله طولی مناسب را رعایت نکنید؛ منجر به تصادف می گردد.

حرکت در باند مورد نظر و بین خطوط نیز از قوانین رانندگی در ترکیه به شمار می رود.

همچنین باید به علائم و چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز دقت کافی را داشته باشید در غیر اینصورت جریمه می شوید.

مهم ترین قانون در هنگام رانندگی در ترکیه، بستن کمربند می باشد که مردم ترکیه به آن پایند هستند. علاوه بر آن، صحبت کردن با تلفن همراه نیز شامل جریمه می شود اما صحبت با هنزفری مشکلی ندارد.

رانندگی در هنگام مستی و سوار کردن مسافر با ماشین شخصی نیز شامل جریمه خواهد شد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

اداره کل راهداری ترکیه، تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در سطح شهرهای ترکیه نصب کرده است که به طور کلی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی در ایران تفاوت زیادی ندارد اما بهتر است قبل اقدام به رانندگی در کشور ترکیه، با تابلوها آشنایی بیشتری پیدا کنید تا بتوانید در اجرای قوانین رانندگی در ترکیه عملکرد بهتری داشته باشید.

مدارک مهم هنگام رانندگی در ترکیه

زمانی که اقدام به رانندگی در کشور ترکیه می کنید؛ گواهینامه، بیمه ماشین، فیش واریزی مالیات خودرو، کارت ماشین، معاینه فنی و کارت معاینه اگزوز باید همراه تان باشد و در صورت نبود آنها دچار جریمه می شوید.

نکات مهم برای رانندگی در ترکیه

برای رانندگی در کشور ترکیه، باید بالای 18 سال باشید و از نشستن افراد پایین 12 سال در صندلی جلو ماشین خودداری نمایید. همچنین معمولاً برای سبقت گرفتن و یا تغییر لاین، از راهنما استفاده نکرده و با بوق یا چراغ به سایر رانندگان این موضوع را اطلاع می دهند.

قیمت جریمه های رانندگی در سال 2022

با توجه به آن که به تازگی وارد سال 2022 شده ایم، تعرفه های دقیقی از تخلفات رانندگی در ترکیه منتشر نشده است اما در ادامه با توجه به قیمت های جریمه رانندگی در سال 2021 به صورت حدودی به تعرفه جریمه 2022 اشاره می کنیم.

  • نبستن کمربند: 1200 لیر
  • رد شدن از چراغ: 1000لیر
  • استفاده از تلفن همراه: 600 لیر
  • پارک ماشین در مکان های ممنوعه: 800 لیر
  • مقاومت برای تست الکل: بار اول 1100 لیر و بار دوم 3300 لیر و بار سوم 4100 لیر
  • عدم داشتن بیمه: 1100لیر
  • نداشتن گواهینامه: 10000لیر
  • نداشتن معاینه فنی: 1000 لیر
  • رانندگی در مسیر مخالف: 2200 لیر

دقت کنید که قیمت های ارائه شده به صورت حدودی می باشد.

 

دریافت تخفیف جرائم رانندگی ترکیه

در صورتی که در کشور ترکیه دچار جریمه رانندگی شدید؛ اگر نهایتاً تا 15 روز اقدام به پرداخت آن نمایید؛ از 25 درصد تخفیف بهره مند می شوید در غیر اینصورت تخفیف شامل حال شما نمی شود.

همچنین اگر تا پایان ماه جریمه خود را پرداخت نکنید؛ با 5 درصد افزایش مبلغ جریمه رو به رو خواهید شد.

نحوه استعلام جرائم رانندگی برای کشور ترکیه

اگر می خواهید میزان تخلفات رانندگی خود را در کشور ترکیه بدانید؛ می توانید از طریق سایت راهداری ترکیه با وارد کردن پلاک خودرو، میزان آن را متوجه شوید.

تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا

۷ بازديد

اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید؛ باید به این موضوع دقت نمایید که به دلیل شیوع بیماری کرونا پروسه دریافت اقامت ترکیه دستخوش تغییراتی شده است که باید با توجه به این موضوع مراحل دریافت اقامت ترکیه را طی نمایید.

به طور کلی، افراد ایرانی می توانند به مدت ۸۹ روز بدون داشتن کیملیک در کشور ترکیه اقامت داشته باشند اما بعد از این مدت باید به یکی از شیوه های زیر اقامت ترکیه را بگیرند.

  • اقامت ترکیه از طریق خرید خانه
  • اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری

و…

دقت نمایید که برای دریافت اقامت ترکیه باید پاسپورت شما انقضای کافی را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید اقامت از طریق اجاره خانه را به مدت ۲ سال دریافت نمایید، باید پاسپورت تان نیز انقضای کافی را داشته باشد در غیر اینصورت کمتر از ۲ سال به شما تعلق می گیرد.

نحوه تمدید اقامت ترکیه

برای تمدید اقامت ترکیه با توجه به نوع اقامتی که دارید؛ متفاوت است. در ادامه به تمدید هر یک از انواع اقامت های ترکیه می پردازیم.

  • تمدید اقامت تحصیلی ترکیه
  • تمدید اقامت با خرید ملک
  • تمدید اقامت با سرمایه گذاری
  • تمدید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

تمدید اقامت تحصیلی ترکیه

تمدید اقامت تحصیلی ترکیه بر اساس میزان سال های مورد نیاز برای اتمام دوره آموزشی تان است. به عنوان مثال اگر شما دانشجوی کارشناسی هستید؛ به مدت ۴ سال می توانید اقامت تحصیلی ترکیه را داشته باشید.

یکی از راه های دریافت پاسپورت کشور ترکیه داشتن اقامت از طریق اجازه کار یا سرمایه گذاری به مدت ۵ سال است.

در اقامت تحصیلی، نصف سال های تحصیل تان جزء ۵ سال لازم برای دریافت پاسپورت محاسبه می شود. به این معنا که شما ۴ سال دانشجوی کارشناسی هستید. نصف سال­های تحصیل تان یعنی ۲ سال از ۵ سال مورد نیازتان برای دریافت پاسپورت را در زمان تحصیل طی می­کنید. و بعد از اتمام دانشگاه اگر بدون ایجاد وقفه وارد بازار کار شده و اجازه کار دریافت نمایید؛ بعد از گذشت ۳ سال می توانید پاسپورت این کشور را بگیرید. در حالی که در شرایط عادی، افراد باید ۵ سال اجازه کار داشته باشند تا بتوانند برای پاسپورت اقدام نمایند.

تمدید اقامت با خرید ملک

تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا2

اگر ملکی  در کشور ترکیه خریداری نمایید؛ اقامت سالانه این کشور را اخذ می کنید که باید هر سال برای تمدید آن اقدام نمایید، چنانچه قصد اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک را دارید املاک تکینکوگروپ را در صفحه خرید خانه در ترکیه مشاهده نمایید.

تمدید اقامت با سرمایه گذاری در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری یکی از شیوه های دریافت اقامت این کشور است. به عنوان مثال شما ثبت شرکت در کشور ترکیه انجام داده اید و اقامت یک ساله و در بعضی از شرایط ۲ ساله دریافت می کنید. برای تمدید اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید به مدت ۵ سال آن را به صورت متوالی تمدید نمایید تا بتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

تمدید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

اقامت ترکیه با اجاره خانه جزء متداول ترین و رایج ترین نوع دریافت اقامت است. زیرا اکثر افراد برای تجربه و شناخت بیشتر از محیط، برای سال های ابتدایی اقدام به اجاره خانه می کنند. در گذشته به صورت سالانه و بدون محدودیت این نوع اقامت تمدید می شد اما در سال ۲۰۲۰ دولت ترکیه قانونی را مبنی بر امکان استفاده از اقامت توریستی ( اقامت از طریق اجاره ملک) فقط برای سال اول تصویب نمود. اما با شیوع ویروس کرونا، این قانون لغو شده و تمامی اقامت های توریستی تمدید شد. اما با کاهش این ویروس، سختگیری هایی مبنی برای تمدید این نوع اقامت ایجاد شده است و به صورت رندُمی تمدید می شود. به عنوان مثال در اواخر سال ۲۰۲۱ افرادی که برای دریافت اقامت توریستی در شهر ازمیر اقدام کردند؛ ریجکت شدند در حالی که در شهر استانبول مورد قبول قرار می گیرفت.

اما به طور کلی، دولت ترکیه برای این نوع اقامت قوانین سختی را قرار داده است و در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۰ برابری بیمه که موجب افزایش هزینه های دریافت اقامت از طریق اجاره خانه شد؛ راه را برای افراد سخت نمود.

این نوع اقامت پر ریسک ترین شیوه برای اقامت در ترکیه می باشد زیرا امکان عدم تمدید در آن وجود دارد.

شرایط جدید تمدید اقامت ترکیه

در دوران کرونا قوانین دریافت اقامت و یا تمدید آن دستخوش تغییراتی شده است اما اصلی ترین و تاثیر گذار ترین آن، مدت زمان دریافت راندوو می باشد. راندوو به معنی قرار ملاقات است. زمانی که شما اقدام به دریافت کیملیک می کنید بعد از ثبت نام در سایت مربوطه، تاریخی برای ارائه مدارک تان ارسال می شود که در زمان کرونا این جلسه با تاخیر برگزار می گردد و ممکن است ۲ ماه بعد از ثبت نام شما امکان ارائه مدارک حاصل گردد. به همین دلیل بهتر است به سرعت اقدام به شروع پروسه دریافت اقامت نمایید تا قبل از پایان ۸۹ روز، بتوانید کیملیک خود را دریافت کنید در غیر اینصورت مجبور به ترک خاک خواهید شد.

10 دانشگاه برتر ترکیه در سال 2021 برای تحصیل

۶ بازديد

یکی از کشورهای مورد علاقه جوانان برای اخذ اقامت تحصیلی، کشور ترکیه است. هزینه پایین تحصیل و زندگی در ترکیه از یک سو، و فاصله زمانی اندک آن تا ایران از سوی دیگر انگیزه تعداد زیادی از علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه است.

سطح علمی دانشگاه های این کشور کاملا مناسب است، و دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی از لیسانس گرفته تا دکتری می توانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند، و اطمینان داشته باشند که پس از اتمام دوران تحصیل می توانند در این کشور مشغول به کار شده و اقامت دائمی بگیرند. اگر شما نیز به ادامه تحصیل در ترکیه علاقه دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با 10 دانشگاه برتر ترکیه برای تحصیل آشنا شوید.

شرایط ادامه تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه جزو ده مقصد برتر تحصیلی دنیا محسوب می شود، که به دلیل عدم نیاز به دریافت ویزای تحصیلی و همچنین هزینه های مناسب تحصیل و زندگی دانشجویی، به یکی از انتخاب های اصلی متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا تبدیل شده است. اصلی ترین شرایط تحصیل در ترکیه، اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. دانشگاه های ترکیه فقط به دانشجویانی پذیرش تحصیلی می دهند که رزومه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند. از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه، اخذ بورسیه تحصیلی است. به این صورت که دانشجویانی که سطح علمی بالایی دارند، اما توانایی مالی برای سفر به ترکیه و تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه به این کشور مهاجرت کنند.

معرفی 10 دانشگاه برتر ترکیه از نظر سطح علمی و امکانات رفاهی

در حال حاضر نزدیک به 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که در این بین 17 دانشگاه در فهرست 1000 مرکز آموزشی برتر دنیا قرار دارد. ما در این بخش قصد داریم 10 دانشگاهی که از نظر سطح علمی، تولید علم، امکانات آموزشی و امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارند، به شما معرفی کنیم.

  1. دانشگاه چانکایا (Cankaya University)

دانشگاه چانکایا ترکیه، در تاریخ ۹ جولای ۱۹۹۷ به رسمیت شناخته شد و از آن زمان تا به امروز توانسته به یکی از دانشگاه های مطرح ترکیه تبدیل شود. کارکنان و مدرسان این دانشگاه از یک طرف و هزاران دانش آموخته همراه با خانواده های آنها از طرف دیگر به یک عامل انگیزشی برای ایجاد چانکایا تبدیل شدند. چانکایا دو کمپ دارد که کمپ بالگات در شهر آنکارا و کمپ مرکزی آن در جاده اسکی شهیر واقع شده اند. این دانشگاه از بهترین اساتید ترکیه و اروپا برای آموزش دانشجویان خود استفاده می کند، و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی برای آنها فراهم کرده است.

 

  1. دانشگاه کوچ (Koc University)

دانشگاه کوچ ترکیه در سال ۱۹۹۳ تاسیس گردید. این دانشگاه جزو دانشگاه های خصوصی بوده و از لحاظ رتبه بندی جهانی جزو اولین و بهترین دانشگاه های کشور ترکیه است. ساختمان مرکزی دانشگاه در شهر استانبول واقع شده، و امکانات رفاهی و تفریحی این دانشگاه بسیار عالی و لوکس است. برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون SAT حد نصاب لازم را کسب کنید.

 

  1. دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تپه در سال ۱۹۶۷ میلادی راه اندازی شد. این دانشگاه کاملا دولتی بوده و در شهر آنکارا واقع شده است. دانشگاه حاجت تپه یکی از دانشگاه های جامع و ممتاز ترکیه محسوب می شود و انواع رشته های گروه علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم طبیعی و کاربردی و رشته های هنری در آن تدریس می گردد. برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون SAT حد نصاب لازم را کسب نمایید.

 

  1. دانشگاه سابانجی (Sabanci University)

دانشگاه سابانجی در شهر استانبول واقع شده و پنجمین موسسه آموزشی برتر کشور ترکیه است. این دانشگاه جزو دانشگاه‌های تازه تاسیس ترکیه است، که کار خود را از پاییز 1999 آغاز کرده و در حال حاضر حدود 4000 دانشجو دارد. امکانات تفریحی و رفاهی این دانشگاه در سطح کالج های اروپایی است.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

چه مدارکی برای دریافت شهروندی ترکیه لازم است؟

۸ بازديد

 نظام حقوقی ترکیه براساس نظام حقوقی اروپا تنظیم شده، و بسیار کامل، جامع و در برخی موارد سخت گیرانه می باشد. اگر می خواهید اقامت کشور ترکیه را به صورت دائمی به دست بیاورید، باید ابتدا شرایط اقامت دائمی و سپس مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه را مهیا کنید. هر چند دریافت ویزای ترکیه تنها اجازه ورود قانونی به خاک این کشور است، ولی برای این که بتوانید برای مدت طولانی ساکن شوید، باید مدارکی که برای اخذ شهروندی کشور ترکیه لازم است را به سفارت این کشور تحویل دهید. اگر از کم و کیف این مدارک اطلاع ندارید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا  توضیحات و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهیم. 

تفاوت اقامت دائمی و شهروندی ترکیه

در اقامت دائمی، پاسپورت ترکیه به افراد داده نمی شود، ولی فرد مهاجر کماکان یک خارجی محسوب می شود. اما در شهروندی ترکیه شرایط کاملا متفاوت است. در واقع در ویزای شهروندی فرد علاوه بر اقامت دائم زندگی در ترکیه، یک شهروند عادی مانند سایر افراد ترک محسوب می شود و از تمام امکانات و اختیارات یک شهروند ترک نیز بهره مند می شود. مزیت داشتن پاسپورت ترکیه دقیقا همین است که فرد می تواند مانند یک شهروند ترک، عادی زندگی کند، حساب بانکی باز کند، خرید کند و هیچ معذورتی هم نداشته باشد. در مورد مسئله اخذ شهروندی ترکیه باید عنوان کنیم که شهروند بودن در ترکیه براساس قانون خاک است. قانون خاک نیز به این معنی است که اگر پدر یا مادر فردی ترکیه ای باشند، آن فرد هم ترکیه ای محسوب می شود. البته از طریق ازدواج، خرید ملک و ادامه تحصیل و یا سرمایه گذاری هم می توان برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کرد.

مزایای شهروندی ترکیه

دریافت شهروندی ترکیه، در کنار مراحل سخت فراهم کردن شرایط و تهیه مدارک قانونی، مزایای خاص و فوق العاده ای دارد. به عنوان مثال داشتن حق تجارت آزاد در ترکیه، که به وسیله آن می توانید به تجارت سودآوری در این کشور بپردازید. دریافت تسهیلات بانکی و کارت اعتباری ترکیه، گرفتن گواهینامه رانندگی ترکیه و همین طور امکان سفر به تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان بدون نیاز به ویزا از دیگر مزایای دریافت شهروندی ترکیه است. شما حتی می توانید در بهترین دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهید.

 

روش های دریافت پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه

روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی این کشور وجود دارد، ولی ما قصد داریم 3 روش را که نسبت به سایر روش ها برای هموطنان ایرانی کاربردی تر است، به شما معرفی کنیم:

 

  1. خرید املاک

یکی از سریعترین و مطمئن ترین روش ها برای اخذ شهروندی، خرید ملک در ترکیه است. برای خرید ملک در ترکیه هیچ حداکثر مبلغی تعیین نشده، ولی ملکی که در این کشور خریداری می‌کنید باید حداقل ارزشی معادل 250 هزار دلار داشته باشد. دولت ترکیه معتقد است اخذ شهروندی با خرید ملک برای افراد خارجی، یک معامله ای بُرد بُرد است، و در این خصوص تمام تسهیلات لازم برای افزایش حجم این نوع معاملات و افزایش ساخت و ساز در مناطق خوش آب و هوا و خوش منظره ترکیه را فراهم کرده است.

برای ادامه مطلب کلیک کنید