بهترین دانشگاه های ترکیه در سال 2022

۵ بازديد

کشور ترکیه از موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و آموزشی قابل توجهی برخوردار است. اقتصاد پیشرفته، میراث فرهنگی غنی، ترکیب ایده‌آل فرهنگ اروپایی و شرقی، وجود تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور، سیستم آموزشی پیشرفته مطابق با معاهده بولونیا و… موجب شده است ترکیه یکی از مقاصد مهاجرتی شگفت انگیز برای زندگی، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری باشد. علاوه بر موارد ذکر شده دانشگاه های برتر ترکیه به خاطر اعتبار بالای مدارک اعطایی مورد استقبال دانشجویان بین‌المللی بسیاری از اقصی نقاط دنیا به ویژه ایران قرار گرفته است. این امر در حالی رخ می‌دهد که آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه نسبت به کنکور ساده‌تر است و امکان تحصیل در بسیاری از رشته‌های دست‌اول دنیا در این کشور میسر است رشته‌هایی همچون پزشکی در ترکیه، انواع گرایش‌های مهندسی، دندانپزشکی در ترکیه و…

علاوه بر فرهنگ غنی و وجود جاذبه‌های توریستی در ترکیه موقعیت استراتژیک این کشور موجب شده است ترکیه یک مقصد جذاب برای ایرانی‌های جهت مهاجرت و تحصیل در ترکیه باشد. بنابراین ما در موسسه مهاجرتی‌ GO2TR سالانه به افراد زیادی کمک می‌کنیم تا با صرف کمترین زمان و هزینه از طریق یکی از روش‌های مهاجرت مثل ثبت شرکت در ترکیه، مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری در ترکیه، ازدواج، خرید ملک در ترکیه و… به اقامت دائم در این کشور برسند.

برای آشنایی با ده دانشگاه برتر ترکیه کلیک کنید.

فهرست بهترین دانشگاه‌های ترکیه براساس رتبه بندی QS

موسسه‌های معتبر زیادی در سطح دنیا وجود دارند که هر سال با توجه به برخی از فاکتورها مثل تعداد دانشجو، تعداد اعضای هیئت علمی، سطح علمی دانشگاه، تعداد مقالات چاپ شده و غیره به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح جهان می‌پردازند که در میان آن‌ها رتبه‌بندی موسسه Quacquarelli Symonds از شهرت و اعتبار بیشتری در میان کشورهای مختلف برخوردار است. به همین جهت ما در این مطلب به معرفی تعدادی از دانشگاه‌های برتر ترکیه بر اساس رتبه‌بندی QS پرداخته‌ایم.

لیست دانشگاه‌های برتر ترکیه در سال ۲۰۲۲ براساس رتبه بندی QS

نام دانشگاه رتبه براساس QS
دانشگاه کوچ ۵۱۱-۵۲۰
دانشگاه سابانچی ۵۴۱-۵۵۰
دانشگاه فنی خاورمیانه ۵۱۱-۵۶۰
دانشگاه بیلکنت ۵۹۱-۶۰۰
دانشگاه بغازیچی ۷۰۱-۷۵۰
دانشگاه فنی استانبول ۷۰۱-۷۵۰
دانشگاه آنکارا ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه حاجت تپه ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه استانبول ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه آنادولو ۱۰۰۱-۱۲۰۰
دانشگاه اژه ۱۰۰۱-۱۲۰۰
دانشگاه قاضی ۱۰۰۱-۱۲۰۰

بهترین دانشگاه‌ های ترکیه

دو نوع دانشگاه خصوصی و دولتی در ترکیه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند اما در این میان برخی از دانشگاه‌های ترکیه به لحاظ مراتب علمی و اعتبار از اهمیت بیشتری برخوردارند و در لیست دانشگاه های برتر ترکیه قرار دارند. تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه را در این مطلب گردآوری کرده‌ایم پس با GO2TR همراه شوید.

معرفی دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ یک دانشگاه خصوصی در استانبول ترکیه است که در سال ۱۹۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه از ۲۲ برنامه کارشناسی، ۲۹  کارشناسی ارشد و ۳۰ برنامه دکترا برخوردار است و حدود هفت هزار دانشجو دارد. دانشگاه کوچ سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی را از کشورهای مختلف پذیرش می‌کند. برای اخذ پذیرش در دانشگاه کوچ متقاضی باید دارای مدرک دیپلم باشد و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی خود در یکی از آزمون‌های ACT ،SAT AP و MCAT شرکت کند. همچنین متقاضی باید یکی از مدارک آزمون‌های زبان مثل تافل، YDS، PTE و CAE را ارائه دهد.

 

منبع:

https://go2tr.co/turkey/study/top-universities-turkey

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.